Tuesday 27 September 2011

FRANCE GALL ET MICHEL BERGER

Salut,

Jeg tenkte å introdusere litt fransk kultur til dere kjære lesere, blant annet fransk musikk, litteratur men også franske kjente personner. Jeg skal begynnne med musikk og skal hver uke presentere de største franske artistene som hadde og fortsatt har stor suksess i Frankrike eller i utland. Da jeg jobbet i det franske kultur senteret var jeg også vertinne til en radio show sammen med sjefen min som var fransk så jeg har litt erfaring. Håper dere liker det.

Denne uken er det France Gall som synger Elle l`a, elle l`a (1987). Sangen er en hyllest til den store Ella Fitzgerald og snakker om hvordan en person kan ha noe spesielt i seg. France Gall var gift med Michel Berger som skrev denne sangen. Han døde av en hjertestans mens han spilte tennis. De var et lykkelig par uten skandaler. Hele Frankrike var i sjokk. Hans hits lever enda...

I was thinking to introduce some french cultur to you dear readers, french music, litterature but also some famous french persons. I`m gonna start with music and gonna present to you the biggest french artists who made it big in France and abroad. Back at time when I was working in a French cultural center I was having a radio show with my boss who was french so I have a little bit of experience. Hope you enjoy it.

This week it `s France Gall who sings Elle l`a, elle l`a ( 1987). The song is a tribute to a big  Ella Fitzgerald and speaks about a person who has that something special . France Gall was married to Michel Berger who wrote this song.They were a happy couple without scandals. He died of a cardiac arrest while he was playing tennis. His hits still live...
                                    
                                     Elle l`a, elle l`a ( 1987)- France Gall


France Gall et Michel Berger



No comments:

Blog Archive